Бізнес, котрий покинув Росію, отримав додаткову підтримку споживачів
Джерело:phys.org
Багато експертів вважають, що корпоративна реакція на війну в Україні є яскравим прикладом капіталізму зацікавлених сторін — моделі, за якої компанії зобов’язані враховувати інтереси різних зацікавлених сторін, таких як працівники, клієнти, громади, уряди та довкілля, а не лише своїх акціонерів. Натомість, опоненти цієї моделі стверджують, що компанії повинні зосереджуватися виключно на інтересах акціонерів.
Нове дослідження Університету Нотр-Дам вивчає вплив таких корпоративних рішень на споживчі настрої.
Рішення про вихід з Росії після її вторгнення в Україну позитивно вплинули на споживчі настрої, особливо серед компаній із сильною репутацією в галузі екологічних, соціальних та управлінських стандартів (ESG), як зазначає автор дослідження Шанкар Ґанесан, професор маркетингу у Коледжі бізнесу Мендози при Університеті Нотр-Дам, разом із Гірішем Малапраґадою з Університету Індіани.
Дослідження Ґанесана під назвою “Навігація в умовах геополітичної нестабільності: Корпоративні реакції на війну в Україні та їх вплив на споживчі настрої” незабаром буде опубліковано в журналі Journal of Public Policy and Marketing.
Конфлікт в Україні є важливим тлом для вивчення корпоративного соціально-політичного активізму, коли компанії публічно висловлюють позиції щодо суперечливих соціальних та політичних питань.
Водночас розширення компанії SLB (колишній Schlumberger) у Росії після вторгнення різко контрастує з компаніями, які покинули російський ринок.
“Ця ситуація безпосередньо стосується нашого дослідження,” зазначив Ґанесан, який вивчає міжорганізаційні відносини та управління клієнтськими зв’язками. “Багато компаній, що покинули Росію, побачили зростання позитивних настроїв серед споживачів, тоді як дії SLB можуть випробувати межі корпоративної репутації в умовах геополітичних криз.”
“Рішення SLB продовжити та навіть розширити діяльність у Росії, незважаючи на те, що компанію було визнано міжнародним спонсором війни з боку України, стає прикладом реальних наслідків для брендової репутації та споживчих настроїв, які ми досліджуємо,” додав він.
У дослідженні аналізували вплив цих рішень на три ключові показники споживчої свідомості: чистий брендовий “шум”, набір розгляду брендів (група продуктів, яку покупець розглядає перед прийняттям рішення про покупку) та наміри покупки. Також розглядалися модератори таких впливів, як репутація компанії в галузі ESG, час прийняття рішення порівняно з конкурентами та те, чи компанія працює в секторі B2B або B2C.
Компанії, які припинили свою діяльність у Росії, відчули помітне збільшення чистого брендового “шуму”, що відображає позитивні настрої споживачів протягом восьмитижневого періоду після оголошення. Це свідчить про те, що споживачі загалом схильні підтримувати компанії, які виступають проти геополітичної агресії.
Позитивні настрої були ще сильнішими серед компаній із сильною репутацією в галузі ESG. Такі компанії отримали покращену лояльність і наміри купівлі, що свідчить про те, що сильний профіль ESG може значно підсилити ефект соціально відповідальних дій під час геополітичних криз.
“Цікаво, що компанії, які затримали своє рішення щодо виходу з Росії до моменту, коли це зробили їхні конкуренти, отримали ще більший приріст чистого брендового “шуму,” додав Ґанесан. “Це свідчить про те, що, хоча ранні дії високо оцінюються, існують стратегічні переваги в ретельному плануванні таких рішень у складних геополітичних ситуаціях.”
Дослідження також виявило відмінності у реакціях споживачів залежно від того, чи працює компанія в секторі B2B або B2C, що дає цінні інсайти для бізнесу щодо того, як різні ринки можуть сприймати їхні дії під час геополітичних криз.
Це дослідження робить внесок у розуміння взаємозв’язку між корпоративними діями та споживчими показниками в новому геополітичному контексті, надаючи цінні рекомендації для прийняття управлінських рішень та розробки публічної політики.
Компаніям, які працюють у політично чутливих регіонах, варто враховувати інтереси різних зацікавлених сторін, інвестувати в ESG як форму репутаційної страховки, ретельно планувати ключові рішення, стежити за споживчими показниками та адаптувати стратегії до специфіки галузі.
Ґанесан закликає політиків розуміти складний тиск, з яким стикаються компанії під час геополітичних криз, та надавати чіткі рекомендації, які враховують різницю у впливі на сектори B2B та B2C.
“Зрозумівши тонкі взаємозв’язки між корпоративними діями, геополітичними подіями та сприйняттям споживачів, бізнеси зможуть ефективніше долати ці складні ситуації, балансуючи між етичними вимогами та бізнес-цілями,” додав він.
Notice: Undefined variable: readAlsoLabel in /home/socport/obukhiv.info/www/site/templates/blocks/BlockTypeRelated/rss.php on line 3
- Інтернет може бути токсичним, але існують онлайн-оазиси, де процвітає взаємодопомога
- Особисті стосунки впливають на політичну поляризацію: як це відбувається
- Інновації у сільському господарстві: як збільшення білка в рослинах може допомогти людству
- Вертикальні ферми майбутнього: як нові технології можуть вирішити глобальний попит на їжу
- Небезпечні міфи про вошей: чому гас та майонез не допоможуть
Джерело: https://obukhiv.info/news/biznes-kotrii-pokinuv-rosiiu-otrimav-dodatkovu-pidtrimku-spozhivachiv/