Обухів і його “батько-засновник” в світлі теорії модернізації
Станом на сьогодні я лише ступив на цю стежку. Якщо коротко, модернізація як явище передбачає УРБАНІЗАЦІЮ, ІНДУСТРІАЛІЗАЦІЮ І ІНВЕСТИЦІЇ – ці три кити, результатом котрих є перетворення селян на міщан.
Відповідно, саме формування міського класу в горнилі капіталістичних перетворень стоїть в основі формування сучасних націй. А також пояснює проблеми з цим самим націєформуванням в Україні, де українці стали домінуючими у містах дуже недавно.
Відтак, станом на сьогодні я бачу лише початок стежки і її кінець. Середина поки що непрозора.
ПОЧАТОК. РАННІЙ МОДЕРН. ОСТРОЗЬКІ
Відкинемо середньовічну археологію з її поселеннями часів Київської Русі і всі ці хутора, котрі в тій чи іншій формі існували в долині Кобрини. Очевидно, що ні Юрша, ні Дорогостайський не вкладалися в розвиток території Обухова. Єдиний, хто здійснив цю спробу був ЯНУШ ОСТРОЗЬКИЙ, котрий інвестував значні ресурси у спроби захистити Південну Київщину від татар за допомогою будівництва т. зв. “замкової лінії”. Замків цих було, здається, 9. Серед них і Обухівський. Крім нього він заклав (чи розширив) існуючі населені пункти в долині Кобрини і залюднив цю територію.
КІНЕЦЬ. НАЗДОГАНЯЮЧА МОДЕРНІЗАЦІЯ. УРСР.
В кінці стежки – будівництво промзони і інфраструктури довкола неї (Школа-Піщана) в 70-80-х 20 ст. Але, це окрема історія, як і те, які спроби модернізації Обухова і ким відбувалися між ними.
ХТО ЗДІЙСНИТЬ ЧЕРГОВУ СПРОБУ
Крім цього є мислі відносно того, хто здатен здійснити цей ривок після війни. Але, знову-таки – про це колись. Спойлер – як і у ВСІХ випадках до цього це буде зовнішній імпульс, це будуть “варяги”. Інших варіантів просто немає. З різних причин і міркувань. Так чи інакше – передумови цього вже очевидні. За кілька років складуться умови.
ХТО В ХАТЦІ ЖИВЕ
Що стосується заявленої теми я згадав про Я. Острозького після повідомлень в польській пресі про нові знахідки в його гробниці.
Януш, як відомо, був першим з роду Острозьких, хто приняв католицизм і останнім з нього, взагалі.
Похований в польському Тарнові він спокійно спочивав поки недавно у директора Дієцезіального музею в Тарнові о. д-р Себастьяна Мусяла не виникла підозра відносно другого гроба в усипальниці.
До цього ВСІ були впевнені, що це його перша дружина ЗУЗАННА СЕРЕДА (чи – ді, не володію мовою предків).
Втім, більш ретельне вивчення показало, що з високою вірогідністю супутниця Януша в загробному світі – його третя дружина, ТЕОФІЛА ОСТРОЗЬКА з Тарлова (1595-1636). По ходу, вона років на 40 була молодша, а відтак і сильно пережила його. Але, то таке.
ПІДСУМОК.
На Волині князі Острозькі це типу місцевий культ. Там і зараз є якісь братства, музеї і двіжі, котрі вивчають їх діяльність і вклад.
У Польщі їх теж не забувають, про що свідчить вищенаведена історія в статусі “сенсації”.
Ну і Обухів. У нас є вулиця князів. І купа нерозшифрованих документів про Обухів, Германівку, Кагарлик за їх часів. У мене.
Такі от пироги з князятами.
- Отаман Зелений і його скарби: де, що і коли сховав
- Урочище “Гострий камінь” в обухівській історії і фантазії
- Міф про Бердяєвих: обухівська міська казка родом із 90-х
- Казки Старої Українки: “могила половецької княжни”
- Село Українка чи хутір Миколенки: що за берег на світлині?
Джерело: https://obukhiv.info/news/obukhiv-i-iogo-batko-zasnovnik-v-svitli-teorii-modernizatcii/