Школи вимагають компенсації за вплив соцмереж на освіту та психічне здоров’я учнів
Джерело: phys.org
Основні факти:
- Шкільні ради стверджують, що платформи соціальних медіа навмисно розроблені для викликання залежності, через що учні схильні до булінгу, тривожності та депресії. Майже 95% шкіл Онтаріо потребують більше ресурсів для підтримки психічного здоров’я учнів.
- Подібні судові позови з’являються і в США, де понад 200 шкільних округів звернулися до суду, стверджуючи, що залежність від соцмереж створює найсерйознішу кризу психічного здоров’я в історії країни.
- Незважаючи на те, що Онтаріо нещодавно представило законопроєкт 194 для регулювання обробки цифрової інформації дітей, експерти вважають його недостатнім для розв’язання проблеми.
Що підживлює проблему: Позови шкільних рад зосереджені на практиках компаній, що експлуатують персональні дані користувачів. Соціальні медіа заохочують користувачів, особливо дітей та підлітків, до тривалої взаємодії на платформах, що збільшує їхню залежність і сприяє виникненню проблем зі сприйняттям свого тіла та самооцінкою. Поточні закони про конфіденційність не відповідають сучасним викликам, пов’язаним з обробкою особистих даних. У Канаді, на відміну від законів ЄС, запропоновані зміни недостатньо враховують груповий і суспільний рівень шкоди від використання даних.
Наслідки для суспільства: Шкільні ради звертають увагу на те, що зловживання персональними даними підлітків впливає не лише на окремих користувачів, а й на всю систему освіти. Судові процеси можуть стати першим кроком до глибшого усвідомлення проблеми суспільного масштабу та підштовхнути законодавців до перегляду підходів до регулювання збору й обробки даних.