Всесвітня, вітчизняна та обухівська історія в школі: що задумав Лісовий

Всесвітня, вітчизняна та обухівська історія в школі: що задумав Лісовий

Кажуть, що ВСЕСВІТНЮ І УКРАЇНИ можуть об’єднати. Буде щось на кшталт “України в контексті”. В цьому відношенні особисто мені цікаво:

ПЛАТФОРМА
Що візьмуть за основу, адже 90% макро-теорій (світ-система, імперіалізму, неолоколоніалізму, модернізації тощо) – марксистські?

ВЕЛИЧ
Ймовірно, автори конвергенції світової і української історії розуміють, що про “величну історію” і “глорифікацію” доведеться забути, адже історія нашої території від неандертальців і до сьогодні – периферійна? А розвиток – перманентна “наздоганяюча модернізація”?

КОНТЕКСТ
В якому саме контексті буде фіксуватися історія України – етнічному, національному, класовому, регіональному, державницькому, територіальному?

ЕТНОГЕНЕЗ
З якого моменту ми стаємо “собою”? З трипільців? Тшинецької культури? Зарубинецької? Русі? Нового часу? 19 ст? Яку з теорій беремо за основу – премордіалістський різновид чи пізній конструктивізм?

ГЛОРИФІКАЦІЯ
Кого виділяємо і глорифікуємо? Українців? Словян? Всіх, хто жив? Прихильників державного проекту? Якої саме держави?
***
Кажуть, що в школі може з’явитися щось на кшталт “ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮ”. В цьому відношенні особисто мені цікаво:

ІСТОРІЯ

Це буде історія Обухова? Старого району? Нового району (Східне Поросся)? Середньої Наддніпрянщини?

РІЗНИЦЯ
Чим вона відрізнятиметься від спроб 30 років тому впровадити “Київщинознавство?

КУРС
Хто і на основі чого читатиме курс? Добре, що про Обухів і Трипілля є книжки. А що робити з Українкою і купою сіл? Об’єднати? Покажіть мені того генія, котрий зможе написати якщо не підручник, то, хоча би план лекцій?

ВИКЛАДАЧ
Лана, покажіть мені в Обухові того, хто реально, а не для закрити позицію зможе читати курс історії Обухова (без ідеологізації, конспірології і тому подібної “фолькхісторі”? Очевидно ж, що вчителі історії цікавляться чим завгодно, крім історії Обухова. І це не образа – це констаха.
Втім, підозрюю, якшо цей предмет і впровадять в школі, його викладання покладуть на тих, хто вже в ній працює за принципом “придумай шось”. На виході ми матимемо краєзнавчий гурток у “Романтику” з його шизоісторією, котра не має жодного відношення на науки.

ПІДРУЧНИК
Як вузькоспеціалізований дослідник (Обухів, трохи Українки і краями – Трипілля +) можу сказати, що, теоретично підручник з історії Обухова написати можна. За 6-12 місяців кропіткої роботи. “З коліс” же можна буде лише убитися.

МОЯ ГІПОТЕЗА: якшо викладання історії Обухова і запровадять, його чекає доля локального туризму. На папері ми – регіональна мекка, по суті – транзитна дорога до Ржищева і Богуслава.

Notice: Undefined variable: readAlsoLabel in /home/socport/obukhiv.info/www/site/templates/blocks/BlockTypeRelated/rss.php on line 3

Джерело: https://obukhiv.info/news/vsesvitnya-vitchiznyana-ta-obukhivska-istoriya-v-shkoli-shcho-zadumav-lisovii/